Sunday, December 03, 2006

اطلاعات عمومي

روزها و ماه ها پشت سر هم مي آيند و مي روند . ما از آنها به عنوان گذران عمر ياد مي كنيم ولي تا به حال به ابن فكر كرديد كه اگه اين روزها و ماه ها اسمي نداشتند چه بلبشويي اتفاق مي افتاد؟
امروز در اين باره مطلب جالبي رو تو روزنامه خوندم و چون خيلي خوشم اومد، گفتم اينجا بنويسم شايد شما هم خوشتون بياد و در آينده سحر كوچولوي من هم بدونه
معناي اسم ماه ها
فروردين:31روز،از ايزدان زرتشتي. فرورد يا فروهر به معناي نگهبان نيكي
ارديبهشت: 31 روز، يعني بهترين راستي
خرداد: 31روز،يعني كمال و رسايي و درستي
تير: 31 روز، يعني نگهبان باران
مرداد: 31 روز، يعني بي مرگي
شهريور: 31 روز، يعني كشور برگزيده، پادشاه منتخب
مهر: 30روز، محافظ عهد و پيمان. يعني دوستي و محبت
آبان: 30روز، نگهبان آب، يعني آبها
آذر: 30روز، نگهبان آتش، يعني آتش
دي: 30روز، يعني آفريننده،دادار
بهمن: 30روز، يعني نيك انديش
اسفند(اسپندارمد): 29 يا 30 روز، يعني بردباري
حالا مي توانيد ماه تولد خود را با معني واقعي اش جشن بگيريد و بدانيد در آيين كهن ايران ماه تولد شما چه معنايي دارد
خدا اسم بابا اميد مهربون را در ليست نيك انديشان واسم من را در ماه بهترين راستي ثبت كرده. سحر مامان وبابا هم كه معلومه پادشاه منتخبه
راستي مي دونين سال تولد طلايي هر شخص را زماني مي دانند كه سال تولدش يا به عبارتي عدد مربوط به سالهاي زندگيش با عدد مربوط به روز زندگيش يكي شود. مثلاً اگر 13 هر ماهي به دنيا آمده باشي 13 سالگي تو سال طلايي عمرت خواهد بود
سال طلايي عمر من و بابا اميد كه گذشته، يادمون باشه در سال طلايي سحر كولاك كنيم

2 comments:

Anonymous said...

دست مريزاد مامان لي لا
خيلی جالب بود
خوشبختانه سال طلایی من نگذشته. آماده باشيد

Anonymous said...

Salam
Khoobin
Ye Rahnemaei : Mahe Mordad Ghalate Baydad Amordad Beshe!
Ye Doost